Výuka cizích jazyků by neměla začínat před ukončením řečového vývoje mateřského jazyka (5-6let). Ovšem seznámení se s cizím jazykem formou hry dětem předškolního věku neškodí. Před zařazením dítěte do výuky cizího jazyka je vhodné brát zřetel na obecný jazykový talent dítěte, na jeho schopnost soustředění a zájem. V žádném případě se nedoporučuje dítě zatěžovat výukou cizího jazyka při vývojových vadách řeči, při poruchách plynulosti řeči a při těžkých vadách výslovnosti, kdy má dítě potíže s výslovností většiny hlásek mateřského jazyka.
Je potřeba nezaměňovat cílenou výuku cizího jazyka se situací, kdy dítě přirozeně vyrůstá v bilinquálním prostředí.
Nejlépe leporelo s jedním motivem na stránce. Starší děti pak mohou mít motivů na stránce více a pro děti okolo dvou let jsou vhodné již obrázky znázorňující určitý děj. Když si s dětmi tyto knihy společně prohlížíme a obrázky popisujeme, napomáháme tak rozvoji řeči. Pokud se i ptáme například „Kde je auto“, „Co má medvídek?“ apod. rozvíjíme i porozumění řeči. Při společném popisování děje na obrázcích rozvíjíme u dětí cit pro správnou stavbu věty a slovní zásobu. Pokud dítě samo děj vypráví, zlepšuje se jeho vyjadřovací schopnost. Když předčítáme knihy dětem, které ještě samy nečtou, zlepšujeme jejich koncentraci pozornosti, rozvíjíme slovní zásobu a pokud si pak o čteném vyprávíme, zlepšujeme jejich paměť. Knihy u dětí rozvíjejí také představivost a získávání nových znalostí.
PO | 7:30 - 18:00 |
ÚT | 7:30 - 18:00 |
ST | 9:00 - 18:30 |
ČT | 7:30 - 14:30 |
PÁ | 7:30 - 13:00 |